Monday, June 15, 2009

weekend bersama MOHD RAFIQ SYAFI

bertemu kembali dan salam mesra..
maap la ye kawan2, dah lame x hapdes blog ni...
ke'bz'an yang teramatla sangat...
hari ni nak citer sket pasal 2 minggu yang lepas yang amat sibuk dan kelam kabut..
al kisahnya, pada rabu 2 minggu yang lepas mak ngan ayah, adik bongsu saya dan juga kakak saya (anak yang ketiga) bersama suaminya datang ke putrajaya..
jalan2 waktu cuti skolah katanya, tapi sempatlah ke nilai untuk membeli kain bagi buat baju raya tahun ni,
apepun terimakasih mak ngan ayah kerana sudi menjenguk anakmu di kejauhan ini, walaupun saya sudah pon bercuti selama 3 hari di kampung..
tetapi, sebetulnya ialah mak ngan ayah saye ni nak jenguk kakak saye yang sulung coz die baru je lepas operation di tangannya serta melepaskan kerinduan kepada cucu sulungya a.k.a anak sulung bagi kakak saya yang sulung a.k.a anak buah saya yang sulung..
wahhh!!!...kakak saya ni, tangan kanannya terpaksa di "operate" kerana ade benjolan di pergelangan tangan, lau x operate kang makin lama makin membesar..dan besar..dan besar...jadi semenjak daripada operation tu saya terpaksa memangku tugas harinnya seperti memasak dan menghantar anaknya ke rumah pengasuh sehingga lah tangannya dapat berfungsi seperti sedia kala...penatkan saye..kt opis kene memangku, kt umah pon kene memangku...sejak daripada itu la saye terpaksa bangun seawal kul 5.30 pagi tuk menyediakan segala persiapan...dan sejak daripada itu la saya kene balik sharp kul 5 tuk ambil anak buah saya dari rumah pengasuh...fuhhh!! baru kurasai betapa penatnye waktu itu..
tapi...sejak kedatangan mak ngan ayah saya ke putrajaya, ringan la sket kerja-kerja pemangkuan saya ni..syukur Alhamdulillah..si budak kecik tu x payah dihantar ke rumah pengasuh dan saya pon x payah nak bangun pepagi lagik..
nasib baiklah si budak kecik ni x pandai nak meragam lagik...kalau x, susah hati saya dibuatnya...
walaupon penat melayan si kecik ni, tapi itulah pengalaman yang paling berharga buat saya...
mengajar saya erti kesusahan, kepenatan dan keperitan..
kalau x dan tentu si kecik tu x kenal sape makcik die yang comel tuh (perasaan yang amat..heheh)...
jadi, silalah menjamu mata anda dengan gambar2 yang tersedia ada...
****wassalam*****
mohd rafiq syafi
tangan kakakku yang telah di'operate'

2 comments:

  1. comey nye anak buah kamu...
    hik5...

    ReplyDelete
  2. tentiu cik sue,
    kamu pon leh jadi auntie die..
    kan auntie sue kan!!!...

    ReplyDelete