Tuesday, June 23, 2009

hari panas sedunia

salam kembali,
semoga kawan2 semua berada dalam keadaan yang sihat hendaknya,
saya disini ingin meluahkan perasaan saya yang amatlah bengang pada 2 hari yang lepas iaitu 22.06.2009-Isnin bersamaan dengan 28 Jamadilakhir 1430, apabila tempat saya bekerja (nama tempat dirahsiakan) telah kerosakan alat penghawa dingin serta tidak mempunyai air..
ini telah mendatang marah yang amat sangat kepada semua penghuni bangunan itu dimana mereka teramatlah tersiksa untuk melakukan kerja harian mereka apabila terpaksa bekerja di dalam kepanasan dan juga ketiadaan air..
kesulitan ini telah menyebabkan keadaan darurat dimana saye dan kawan terpaksa pulang kerumah semata2 untuk menunaikan rukun islam yang kedua itu...
amat membengangkan lagi apabila ada diantara mereka2 ini yang masih menggunakan tandas, walaupon mereka sudah sedia maklum tandas sememangnya ketiadaan air, menyebabkan tandas itu telah mengeluarkan bau yang sangatla harum...
dalam kes yang lain pula, kami terpaksa menutup 2 @ 3 lampu bagi mengelakkan pemanasan global di dalam pejabat kami...sesungguhnya kipas sangatlah tidak membantu pada waktu itu...dan pejabat kami ni tidak mempunyai tingkap, secara tidak langsung telah menyumbangkan kepada kenaikan suhu di pejabat ini...
Jujurnya saya mengatakan, saya amat berbangga apabila bekerja disini kerana budaya kerjanya, tetapi saye amat kesal dengan keadaan yang telah menimpa kami semalam...
ini akan mencerminkan satu persepsi yang kurang senang dikalangan pelanggan dan juga pelawat yang berurusan di pejabat ini...
Bukan sekali dua kesulitan ini berlaku, malah berkali2 tetapi saya tidak tahu dimanakah silapnya..
saya berharap agar tidak berulang lagi segala kesulitan ini...
******wassalam*******
* wane tulisan merah kerana marah..hahahha

4 comments:

  1. Wah.. nana telah menggunakan dakwat merah untuk meluahkan rasa hati.. yer.. cik ryn pun telah mengalami pemanasan yang melampau sampai terkejang kejung disini. Rasa cam nak cabut suma baju yang ada dibadan wakakkaka.. *gilo apo?*

    tapi tak mengapa cik nana... semua ittew mengajar kita erti sabar.. apa anak2?? Sabar.. ahaks!

    ReplyDelete
  2. Opp lupa... Nana,
    Anda ditag.. siler jengah blog saya untuk tgk tag apa kah ittew... kawan anda cik sue sekali yer.. beritahu dia untuk ke blog saya utk tau tag apa.

    ReplyDelete
  3. huh!!
    bersikap amarah ye kamu...
    sy juga begitu...
    skiti je hati ni kan..
    harap bersabar...

    ReplyDelete
  4. sib baik akak mc ari senin ari tuh..fuhhh..lalalala

    ReplyDelete